Vi gillar olika.

2010-09-20 @ 09:55:38
"Känner du igen handen? Vi har lånat den från 1980-talet. Då stod det "Rör inte min kompis" i den. Det var en uppmaning till den tysta majoriteten att ta ställning mot rasism. Vi behöver handen igen. För mångfalden. I dag kom ett parti in i Sveriges riksdag som säger att alla måste vara lika för att gå upp i den svenska nationen. Vi gillar inte främlingsfientlighet. Vi gillar olika. Vi ville bara säga det." citat av Jan Helin, Taget från Aftonbladet.se


Det här är lite läskigt. Jag mår lite illa. Utvandra kanske? Eller bo i ett land fullt av rasister.

Det här är ju inget annat än pinsamt!

Dom av mina vänner som röstade på detta parti, som jag tror ni fattar vilket jag menar, allt jag kan säga till er att ni är pinsamma och borde skämmas. Jag älskar er såklart men det är ju så jävla pinsamt.


Kommentarer

Postat av: sofia

Jag kan utvandra med dig darling. Jag är helt förvirrad :S

2010-09-20 @ 12:37:00
URL: http://silverbage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback