kyss.

2010-05-07 @ 08:57:24
Min dator och jag har inte riktigt kommit överens dom senaste dagarna så jag har inte orkat bråka upp saker här. Men igår hade jag och mamma en dag på stan och överallt och då letade vi efter en dator till henne och troligtvis en av dom smartaste ideerna jag kan tänka mig trillade då in i mitt huvud.
Mamma köper en ny dator och ger till mig så får hon ta min dummadator. hon var lite skeptisk men mitt argument löd " men du kommer ju bara surfa lite och betala räkningar så du komme rju andvända din max 2 gånger i veckan och jag andvänder ju min dator minst 4 gånger om dagen!" den var bra så hon skulle tänka på det sa hon . hoppashoppashoppas.

Här är iaf ett litet bildregn:



Iförrgår cyklade jag och emma fram och tillbaka till linda och stenkulla men när Emma började jobba kl 2 tänkte jag att jag skulle vandra och krya på våran lilla sjukling Fia.
Jag gick förbi och köpte med mig kärleks te och en hjärt tegrunka och sjukligt goda bullar och vandrade mot högbrunn och gjorde min Fia överraskad, glad och mätt. Precis så det ska vara . vi fikade och myste i soffan till Tyra Banks show sen åkte hon och köpte skissgrunksor och jag gick till tobbens jobb och åkte hem med honom.
Fast innan vi åkte hem köpte vi våra världens godaste nudlar på hemköp och vårat nya vin, tre apor, vi älskart!



Igår startade Intersports stora rea och jag och mamma kom dit när dom öppnade och vi hittade en hel del bra och finfina stuffs. jag hittade den här finfina nikejackan som man vänder utochin så blir det en annan jacka, alltså 2ien! den kostade 60 kr. det var tydligen halva reapriset på allt. ;)



En superfin niketröja som jag har kollat på sjuttielva gånger men aldrig tagit mig tid att köpa, nu kostade den 250 kr och byxorna tyckte jag var fina-sommriga-bra-och-ha-byxor och jag gillar dom mer och mer när jag provar dom, dom kostade 60 kr.



Jag vet, ofta jag åker och köper vinterkläder. Men jag älskar både jackan och byxorna och jag behöver en ny jagcka och termobyxor till nästa år och jackan kostade 260 och byxorna 340 kr så 600 spänn, det skulle väl blivit en halv jacka om jag väntat till nästa säsong. en bra investering tycker jag! och fint med nitar (både på jackan och på byxorna), grönt och brunt!



Jag såg dom här skorna och kunde inte riktigt bestämma mig om dom var jätte fina eller lite fula, men när jag provade dom blev jag kär. Dom är nog dom skönaste skorna jag provat och fick följa med mig hem för endast 100 kronisar.



Hittade även två par skor till Tobias, han ville ha typ converseskor och jag villle att han skulle ha låga conversisar och jag hittade ett par fejk för endast 50 kr och dom jättefina adidas-basketskorna för 200. hur bra som hellst och nu slipper han att jag släpar runt han på stan och prova skor ;) mycket givande dag tycker jag, jag är super nöjd och kvällen blev bara bättre.



Vi tog vårat vin och åkte ut på landet och myste i solen, det blåste litelitegranna men annars var det hur mys och skönt som hellst.



Sen trillade den här knäppisen fram och låg och gned sig mot stenarna och kelade med trädet.
På bilden i vänstra nedre hörnet ser han jätteargt rätt in i kameran haha fast han var inte arg han var busigaste mirren i tystberga.



Det lektes mycketmycket med en pinne, Melker och en Tobias.



knepis Melker va han igår men han va en sötis. Jag tycker om din katt om du läser Ickas . :)



Sen gick vi upp och kollade in vårat sommarhäng. Eftersom Hamlingarna flyttar till stan och Morbror Hamling flyttar in i stora huset så är Markus stuga ledig och jag och Tobbis har finfina planer. vi satt där och njöt av solen länge för där var det mer vindstilla och då dök den här jättefiniga mirren upp, det är andra morbrorns mirris.
den kelade och myset sen tokbet och rev den Tobbis så han blev arg och jagade iväg den. Fy Fifi sa vi då.



Jag gillar den här bilden skarpt, synd bara att fokusen ligger på trädet tänk om fokusen var på hans öga och allt annat var oskarpt. Det hade varit helt skjukligt fint. jag funderar på att köpa mig en systemkamera, nu när jag äntligen köpt en kamera över huvudtaget (som är en aning bättre än mimobilkamera) så kommer det tillbaka till mig hur kul det är och att jag verkligen gillar att fota. Där har jag mig en funderare på potensial andvändning av skatteåterbäringen. mhm.




Jag älskar dig .

Men vi ser så sjukt konstiga ut, eller är det bara jag som tycker det? vi liksom pussar uppåt med läpparna på något sätt så hakorna blir stora? eller överanalyserar jag kanske? haha men vi är snyggaste tillsammans som finns iaf ;) ihii.

När vinet började sina och vi njutit en hel del av mys och solen gick vi ner mot huset och satte igång grillen och inväntade föräldrarna Hamling och mat lagades. GOTT, första grillningen i år för mig och mega mummsigt vare!

efter vi smällt maten lite gick vi upp på rummet och tobbis spelade självklart lite tvspel innan vi packade ner lite stuffs inför flytten . när kartongerna var fulla låg vi i en hög och lyssnade på musik en stund innan vi la oss tillrätta, satte på en dålig film och somnade in.

Tobbis väckte mig ca 20 över 6 och fy tusan vad kallt det var utanför täcket.. uschaburrburr.
Jag tycker synd om min pojke för han är mega förkyldis, puss på dig att du är duktig och jobbar fastän du är sjukis.

nu har jag fått min veckodos av Vampire Diaries så nu är det dags att gå upp ur sängen äta frukost och fixa och sånt sen ska jag och mamma fara antingen till esto (skärholmen och ikea) eller till norrpan.
jag ska nog köpa en ny mobil idag wiiie.

ikväll ska jag mysa med min favvo Emma, en fet blit kyss på henne tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback