Helgen som var .

2010-07-19 @ 21:38:46
Fredagen var det jobb hela dagen lång men efter det blev det riktigt gött !
När jag kom hem stog det fläskfilé, vitlökssås och goda potatisklyftor med massa goda grönsaker på spisen så det var bara att hugga in. Började ju även lite smått på fredagsmys med mig själv för Tobben  var i stumberga och drack öl och mammsen var på maggan och drack vin . men jag skulle ju jobba på lördagen också så jag ville ta det lungt.

Men så ringde min älskade Tildis och sa att hon var hos clas så jag stoppade ner en öl i väskan och vandrade bort mot dom och kramades till tusen! så sjukt glad att du är hemma!!

Jag blev inte så  långvarig dock.. så jag vnadrade hemmåt igen och kollade på en film innan och fredagsmysade innnan jag somnade in.


.


Lördagen var det jobbjobbjobb med Emman.
Sen vandrade jag hemmåt och satt halvt naken i soffan och väntade på Tobbisen, jag var jätte trött och jätte svettig men jag orkade verkligen inte göra något förens efter några timmar :P

Planerna för kvällen ändrades helt och istället för det vi skulle göra åkte vi ut till bajshammar med Linneo, JimmyBoy, GrodanBoll, Joel och Josse.

Det var massvis med mys och prat och efter att Jo & Jo dragit sig hemmåt flyttade vi andra in oss i vardagsrummet och fortsatte vara snigga. Och hade ett band där vi satt i soffan ;) Haha
Lewan sov på övervåningen men det är ju nästan konstigt ibland tycker jag vi dunka på rätt bra och skrek och shoa och shimma :P haha

När vi börjat lugna ner oss lig jimmy och tobben i våra knän och halv sov ända tills jag skrek
" Kolla en Padda!!!"
Då hade vi fått sällskap i vardagsrummet av HerrPadda... hur nu han kom in?
Och när jag tog upp han och skulle släppa ut han skriker Lea
"Kolla En Till!!" hahahaaaa
Vi hade två paddor i vardagsrummet. undra hur dom kom in? :P


efter padd incidenten blev vi så trötta så vi gick och la oss.

.


Söndag = Frukost på donken! ;)

Hem och ta en raggardusch och dyta om den in i bilen med Tobbens päron och mormor och mot esto för att fira Ickas som fyllde år i torsdags. Massa mys med bästaste familjen!

Sova hela vägen hem, handla och sen blev det Tacos för fulla muggar innan lite söndagsmys och sova.

Nu sitter jag här ensam och jävlig och bara försöker få upp Tobben ur sängen han säger jag hela tiden men jag vill att han ska gå upp!! det är ju strålande väder och vi ha massa saker att göra idag!

För vi hade en hemmlis ett tag tills allt var kirratochklarrt vilket det nu är så nu kan vi berätta.
Den 9 augusti kl 15.00 får vi nycklarna till våran nya lägenhet!! :D:D:D:D:D:D
Och lägenheten är den vi budade på för länge sen som vi inte fick, den med blått sovrum!
Men nu hände det en sak med han som köpte den så vi fick köpa den! :D wiiiiiiie för oss!!
Så idag ska vi kolla tapeter och färg och möbler! :D och jag hoppas på lite sol och bad också..
Vi är iaf gladaste ever!! och nedräkningen är startad, bara 21 dagar kvar!!




iiiiiiiiiihh!!

.



Sniggt folk!


Försökte ta kort på lea när hon hoppade från en pall.
Lägg gärna märke till tobbe som sitter och leker med en skallra i bakgrunden! :D


Tobben ville vara med och hoppa ;)


Sen ville jimmy också det :)


Hoppelihopp!



 
Padda i vardagsrummet!!!

 
Dagenefter lek med lilla Lewan. <3


Mysunge!!

.

Idag har varit en fartfylld dag så in i skjutsingen!!
Jag och tobben började med att gå till högbrunn till hans jobb för att hämta cykel och därifrån cyklade vi till gumsbacken för att kolla tapeter och vi hittade nog dom vi ska ha :)
Sen åt vi lite lunch på max innan vi vände cyklarna mot påljungshage för att kolla soffor på EM och vi hittade nog den vi ska ha där med :) allt faller på plats och jag är gladgladglad!



Kommentarer

Postat av: Sofie

Fan vad najsigt Emily! Grattis grattis grattis till lägenheten och PUSS på dig!

2010-07-20 @ 13:21:56

Postat av: emily

TAAACKtacktacktack!! :D längtar tills du kommer så du får se!! och så vi får inviga det med vin och stå på huvudet kväll! :D <3

2010-07-20 @ 19:03:20

Postat av: Sofie

Jaa det måste vi göra! Ses snart bejb! <3

2010-07-21 @ 14:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback